Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální výchova pro žáky prvního stupně základních škol
Machová, Anna ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce Mediální výchova pro žáky prvního stupně základních škol, vychází z potřeby prozkoumat současnou situaci výuky mediální výchovy. Na základě dokumentů Rámcový vzdělávací program a na něj navazující Doporučené očekávané výstupy, probíhá na českých školách mediální výchova ve formě průřezového tématu. Teoretická část této práce představuje tyto dokumenty společně s dalším legislativním ohraničením. Předkládá také souhrn historického vývoje mediální výchovy. Uvedeny jsou i nejvýznamnější výukové materiály, které vznikly v průběhu posledních let. Je tomu již přes deset let, co došlo k vytvoření zásadních dokumentů, kterými jsou Rámcový vzdělávací program a Doporučené očekávané výstupy, které ovlivňují podobu výuky mediální výchovy. Existuje řada prací, které zkoumají vliv těchto změn, a popisují potřeby žáků a učitelů. Cílem práce, je zaměřit se na situaci na prvním stupni, která nebývá tak často zpracována. Výzkumná část této práce má za cíl, přinést podrobnější pohled na situaci v konkrétní třídě pražské základní školy. Na základě Doporučených očekávaných výstupů byly vypracovány otázky, které mají ověřit znalosti a dovednosti, které dokument požaduje. Hloubkové rozhovory jsou tvořeny aktivitami a audiovizuálními ukázkami.
Využití dětské zkušenosti s médii ve formální výchově
Brožová, Tereza ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tématem bakalářské práce je mediální výchova pro tweenagery propojující jejich vlastní neformální mediální zkušenost s formální výukou o médiích. Cílem práce je definovat teoretický základ, ale i navrhnout praktická doporučení týkající se mediální výchovy pro tweenagery, která by ve své činnosti mohli aplikovat jak rodiče v neformální mediální výchově, tak pedagogové ve formálním prostředí školy. Bakalářská práce se ve dvou částech, teoretické a praktické, zabývá interdisciplinárním zkoumáním mediální výchovy v kontextu mediální zkušenosti tweenagerů a způsobu, jakým se příslušníci této věkové skupiny o médiích učí v prostředí školy, domova i ve volném čase. Cílem práce je zjistit, jak tweenageři rozumějí médiím, jakým způsobem, kde a s kým s nimi přicházejí do kontaktu; jak média užívají, jak je vnímají a vytvářejí a jaké osobní a vzdělávací zkušenosti, hrozby i benefity s nimi mají spojené. Teoretická část vychází z odborné literatury a snaží se nahlédnout do oblastí, jakými jsou například vztah formální i neformální mediální výchovy a mediální gramotnosti, způsob realizace mediální výchovy v českém prostředí, proměňující se podoba dětství, dětská kultura, mediální zkušenost tweenagerů i pozitivní a negativní vlivy médií na dětské recipienty. Praktická část vznikla na základě výzkumu provedeného v páté...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.